Narva Linnavalitsuse Kultuuriosakonna haridusteenistuse 2021/2022. õa tegevuskava
2021/2022: ohutu õppekeskkond (sh vaktsineerimine ja õhu kvaliteet, tuleohutus), vaimne tervis ja toimiv kontaktõpe; õpilaskeskne kool ja õpilaste otsustusprotsessi kaasamine, sh koostöö üle Eesti; munitsipaalharidussüsteemi arengukava koostamine
HARIDUSTEENISTUSE PÕHIÜLESANDED
- Narva linna hariduskorralduslike õigusaktide analüüsimine ja vajadusel eelnõude väljatöötamine.
- Hariduskorralduslike õigusaktide täitmise järelevalve; teenistusliku järelevalve korraldamine.
- Linna haridusasutuste võrgu analüüsimine; prognooside koostamine; munitsipaalharidussüsteemi arenduse perspektiivi väljatöötamine.
- Riigi- ja lõpueksamite ning tasemetööde korraldamise koordineerimine.
- Ainemetoodilise tegevuse (ainekomisjonide ja metoodiliste ühingute) koordineerimine; ainealaste õpilasürituste ettevalmistamine ja korraldamine; ainekonkursside, -olümpiaadide jms võitjate tunnustamine.
- Informeerimine ja nõustamine haridusalastes ja õppetöö korralduse küsimustes (sh IT-arendamine, karjääriõpetus, uurimistööd, õppeprotsessi turvalisus jt); nõupidamiste läbiviimine.
- Hariduslike erivajadustega laste õppe koordineerimine.
- Keeleõppe arendamine koolides ja lasteaedades.
- Haridustöötajate tunnustamine, tunnustusürituste läbiviimine.
nr |
Tegevus |
Teostamise aeg |
Märkus |
Vastutav |
1. |
Narva linna hariduskorralduslike õigusaktide analüüsimine ja vajadusel eelnõude
|
Vajadusel |
Eelnõude ettevalmistamine |
Haridusteenistus |
2. |
Hariduskorralduslike õigusaktide täitmise järelevalve; |
|||
2.1 |
Asutuste kohustusliku dokumentatsiooni (sh EHIS) pidamise kontroll (vajaduspõhine). Õpilaste algarvestus ja liikumine, koolikohustuse |
Vajadusel |
Haridusteenistus, koolide lasteaedade direktorid |
|
2.2 |
Klasside (sh gümnaasiumiklasside), rühmade komplekteerimine. |
September, jaanuar 10.kuupäeva seisuga |
Seire |
Koolides ja lasteaedades |
2.3 |
Eestikeelse aineõppe seire vene õppekeelega koolides. Мониторинг преподавания предметов на эстонском языке в школах с русским языком обучения. |
Märts |
Seire tähelepanu keskmes on pedagoogide kvalifikatsiooninõuetele vastavus; gümnaasiumiastmes õppekava täitmine |
Haridusteenistus, koolide direktorid |
2.4 |
Tugispetsialistide andmete kontroll EHISes: HTMi seire alusel |
september |
Tugispetsialistide kvalifikatsiooninõuetele vastavus; andmete korrektsus EHISes |
|
3. |
Linna haridusasutuste võrgu analüüsimine; prognooside koostamine; munitsipaalharidussüsteemi arenduse perspektiivi väljatöötamine.
|
|||
3.1 |
Ettepanekute tegemine eelarve hariduskulude planeerimiseks ja jaotamiseks. Внесение предложений по планированию и распределению расходов в сфере образования. |
September |
Haridusteenistuse juhataja |
|
3.2 |
Haridusstatistika pidamine ja analüüs (koolikohustuslike laste arvestuse pidamine; kaadrivajaduse analüüs ja prognoos jt). Сбор и анализ статистических данных в сфере образования (ведение учета детей, обязанных посещать школу; анализ и прогноз вакансий и т.д.). |
Õppeaasta jooksul |
Analüütiline ülevaade, prognoos |
Haridusteenistus, koolid ja lasteaed esitavad andmed |
3.3 |
Koolide ja lasteaedade arengukavade täitmise seire, täienduste ja muudatuste kooskõlastamine. Мониторинг выполнения программ развития школ и детских садов; согласование дополнений и изменений. Koolide hoolekogude aastaaruannete ja plaanide kooskõlastamine |
Hoolekogude aruanded – 30.09.2021. Arengukavade aruanded – 1.02.2022 |
Koolid ja lasteaiad esitavad arengukavas ettenähtud ülesannete täitmise ja eesmärkide saavutamise aruande (sh ettepanekud MHS arengukava muutmiseks) 1.veebruariks. Koolide hoolekogud esitavad aruanded ja plaanid septembri viimaseks kuupäevaks |
Haridusteenistus |
3.4 |
Koolide arengukavade kinnitamine, lasteaedade arengukavade kehtestamine. Утверждение программ развития школ, учреждение программ развития детских садов. |
Esitamisel |
Kultuuriosakonna juhataja käskkiri |
Haridusteenistus, koolide ja lasteaedade direktorid |
3.5 |
Haridusasutustesse vastuvõtu vajaduspõhine koordineerimine. Комплектование; координирование приема в учреждения образования. |
Õppeaasta jooksul |
Haridusteenistus, koolide ja lasteaedade direktorid |
|
3.5.1 |
Koolide ja lasteaedade põhikomplekteerimise analüüsimine ja hindamine. Проведение анализа и оценивание комплектования школ и детских дошкольных учреждений. |
September, jaanuar |
Aruanne |
Haridusteenistus, koolide ja lasteaedade direktorid |
3.5.2 |
1.klassidesse astuvate õpilaste nimekirja esitamine koolidele. Предоставление школам списков учеников, поступающих в 1-ые классы. |
Veebruari algus |
Nimekiri |
Haridusteenistus |
3.5.3 |
1.ja 10.klasside komplekteerimise analüüsimine. Проведение анализа комплектования 1-х и 10-х классов. |
Juuli, august |
Ülevaade |
Haridusteenistus |
3.5.4 |
Info kogumine koolinimekirjades puuduvate koolikohustuslikus eas laste kohta. Сбор данных о детях, обязанных посещать школу, но не зачисленных в школьные списки. |
September |
Analüütiline ülevaade |
Haridusteenistus, koolijuhid |
3.6 |
Munitsipaalharidussüsteemi analüüs ja perspektiivi prognoos. Arengukava koostamine |
Töörühma tegevus alates 2021. a augustist-septembrist |
MHS arengukava eelnõu - 2022.a märtsis |
Haridusteenistus, töörühm Koostöös Cumulus Consaltinguga |
4. |
Riigi- ja lõpueksamite ning tasemetööde läbiviimise korraldamine. Организация проведения школьных и государственных экзаменов, уровневых работ. |
|||
4.1 |
Riigieksamitele registreerimise kontroll. Контроль за регистрацией школ на государственные экзамены. |
Jaanuar |
Info edastamine Haridus- ja Noorteametile |
Haridusteenistus, koolid |
4.2 |
Riigieksamikomisjonide ja riigieksamite koolidevaheliste komisjonide koosseisude moodustamine. Формирование составов школьных и межшкольных государственных экзаменационных комиссий. |
Märts |
Koondülevaate esitamine kinnitamiseks Haridus- ja Noorteametile |
Haridusteenistus, koolid |
4.3 |
Riigieksamite koolidevaheliste gruppide moodustamine. Формирование межшкольных экзаменационных групп. |
Veebruar |
Esitamine Haridus- ja Noorteametile |
Haridusteenistus, koolid |
4.4 |
Välisvaatlejate ja välishindajate valimine. Kooskõlastamine koolidega. Выбор внешних наблюдателей и внешних оценивателей, согласование со школами. |
Märts |
Käskkirjad |
Haridusteenistus, koolid |
4.5 |
Välisvaatlejate ja välishindajate töögraafikute koostamine. Составление графиков работы внешних наблюдателей и внешних оценивателей. |
Märts-aprill |
Ajakava esitamine koolidele ja Haridus- ja Noorteametile |
Haridusteenistus, koolid |
4.6 |
Koolitus riigieksamite läbiviimise osas välisvaatlejatele ning koolijuhtkonnale. Обучение внешних наблюдателей и руководства школ по вопросам проведения государственных экзаменов. |
Märts-aprill |
Koolituste läbiviimine koostöös Haridus- ja Noorteametiga |
Haridusteenistus, koolid |
4.7 |
Riigi- ja lõpueksamite läbiviimine. Проведение государственных и школьных экзаменов. |
Aprill-juuni |
Vastavalt ajakavale |
Haridusteenistus, koolid |
4.8 |
Riigieksamite tulemuste analüüsimine. Проведение анализа результатов государственных экзаменов. |
September |
Analüütiline ülevaade |
Haridusteenistus, koolid |
5. |
Ainemetoodilise tegevuse (ainekomisjonide ja metoodiliste ühingute) koordineerimine; ainealaste õpilasürituste ettevalmistamine ja korraldamine; ainekonkursside, -olümpiaadide jms võitjate tunnustamine.
|
|||
5.1 |
Ainemetoodilise tegevuse koordineerimine, õpilasürituste läbiviimine. Координирование предметно-методической деятельности, проведение мероприятий с учащимися. Koolirahu ürituste korraldamine õpilastele ja õpetajatele. |
Õppeaasta jooksul |
Ainemetoodilise tegevuse ja õpilasürituste tegevuskava ilmub septembri lõpus aineühenduste veebilehel |
Haridusteenistus, ainekomisjonide juhatajad |
5.1.1 |
Narva õpilaskonverentsi korraldamine. Õpilasuurimuste juhendamise parimate praktikate jagamine. Организация ученической конференции. Обмен опытом руководства ученическими исследовательскими работами. |
22.10.2021 |
Konverents toimub Zoomi videokonverentsi vormis |
Haridusteenistus, koolide direktorid, ainekomisjonide juhatajad |
5.1.2 |
Põhikooli õpilaste loovtööde konverentsi korraldamine |
24.11.2021 |
Konverents toimub Zoomi videokonverentsi vormis |
Haridusteenistus, koolide direktorid, ainekomisjonide juhatajad |
5.2 |
Linna-, piirkonna- ja üleriigiliste ainealaste olümpiaadide läbiviimise koordineerimine. Координирование проведения предметных олимпиад городского, регионального и республиканского уровня. |
Õppeaasta jooksul |
Tulemuste edastamine koolidele |
Haridusteenistus, ainekomisjonid, Tartu Ülikooli Teaduskool |
5.3 |
Aineolümpiaadide võitjate tunnustustseremoonia korraldamine. Проведение чествования победителей предметных олимпиад. |
Mai lõpp |
Tunnustustseremoonia korraldamine |
Haridusteenistus |
5.4 |
Parimate koolilõpetajate tunnustustseremoonia korraldamine. Чествование лучших выпускников школ. |
Juuni |
Tunnustustseremoonia korraldamine |
Haridusteenistus |
5.5 |
Koolide suvelaagrite toitlustamise rahastamise korraldamine. Организация финансирования питания в пришкольных лагерях. |
Märts-juuni |
Märtsis planeeritavate rühmade ja osalevate õpilaste arvu andmete kogumine ja kooskõlastamine. Aprillis taotluste summade ulatuse rahuldamise vastused. Juunis ja augustis suvelaagrite korraldamine koolides, aruanded. |
Haridusteenistus, koolide direktorid; komisjon |
5.6 |
Kõrgkoolide ja kutseõppeasutustega koostöö edendamine (ainemetoodilise tegevuse ja õpilasürituste tegevuskava alusel). Развитие сотрудничества с высшими учебными заведениями и учреждениями профессионального обучения (на основе плана предметно-методической деятельности и проведения мероприятий с учащимися). |
Õppeaasta jooksul. |
Ainemetoodilise tegevuse ja õpilasürituste tegevuskava ja aruanded |
Haridusteenistus, koolide direktorid, TÜNK, Ida-Virumaa Kutsehariduskeskuse Narva õppekoht jt |
5.6.1 |
Sisekaitse eelkutseõppe korraldamise toetamineNarva koolides. Организация в школах Нарвы предварительного профессионального обучения Академии внутренней безопасности. Laagrite korraldamine. |
Korralduslik kohtumine septembris. Kevadel Sisekaitseakadeemia infopäev. |
Koostöös Sisekaitseakadeemiaga |
Haridusteenistus, Soldino Gümnaasium, Vanalinna Riigikool, Kesklinna gümnaasium, Pähklimäe gümnaasium, |
5.6.2 |
Tartu Ülikooli Narva Kolledžiga koostöö. Koostöö Narva Kolledži mitmekeelse hariduse keskusega. |
Koolid, Narva Kolledž |
||
5.7 |
Koostöö Lastekaitse Liiduga (T.O.R.E., Kiusamisvaba Lasteaed, Kiusamisvaba Kool; „Igale lapsele oma arvuti“ programm) ja Eesti Õpilasesinduste Liiduga. Ühine projekt KiVa’ga (kontseptsiooni piloteerimine ja Narva koolidele tutvustamine)
|
|
Sügisel KiVa partnerkooli leidmine. |
Haridusteenistus, haridusasutuste direktorid |
5.8 |
Koostöö organisatsiooniga Noored Kooli. |
Jaanuaris (linnalaagri korraldamise kokkulepped), vastava kokkuleppe korral – juulis linnalaager |
Haridusteenistus, koolide direktorid, Noored Kooli juhtkond. |
|
6. |
Informeerimine haridusalastes ja õppetöö korralduse küsimustes (sh IT-arendamine, karjääriõpetus, uurimistööd õppeprotsessi turvalisuse küsimustes jt); nõupidamiste läbiviimine. |
|||
6.1 |
Haridusalase informatsiooni kajastamine linna veebilehel ning Narva linna ainekomisjonide ja metoodiliste ühingute veebilehel www.narvaharidus.edu.ee. Размещение информации по вопросам образования на городской веб-странице и на веб-странице городских предметных комиссий и методических объединений www.narvaharidus.edu.ee. |
Pidev (komisjonide ja ühingute koosseisude andmete uuendamine – oktoober) |
Eesmärgiks on aktuaalne ja operatiivne teavitamine. |
Haridusteenistus, ainekomisjonide ja metoodiliste ühingute juhatajad |
6.1.1 |
Info Narva üldhariduskoolides moodustatud klassikomplektidest ja lasteaedades komplekteeritud rühmadest (sh uutest keelekümblusklassidest ja -rühmadest). |
Septembri esimene pool |
Haridusteenistus |
|
6.1.2 |
1.septembri pidulikest üritustest Narva koolides. |
August |
Haridusteenistus |
|
6.1.3 |
”Aasta õpetaja” konkursi tulemustest. |
Oktoobri esimene pool |
Võitjad kategooriates |
Haridusteenistus |
6.1.4 |
Gümnasistide uurimistööde konverentsist. |
Oktoobri teine pool |
||
6.1.5 |
Metoodiliste ühingute ja ainekomisjonide tegevuse tulemustest. |
Detsember |
Kalendriaasta jooksul toimunud üritustest |
Haridusteenistus |
6.1.6 |
Järgmise õppeaasta 1.klassidesse vastuvõtust. |
Veebruar |
Tähtajad, vajalikud dokumendid |
Haridusteenistus |
6.1.7 |
Riigieksamite perioodist. |
Märts |
||
6.1.8 |
Aineolümpiaadide võitjatest ja nende juhendajatest. |
Mai |
Võitjad vabariigi ainekonkurssidel |
Haridusteenistus |
6.1.9 |
Gümnaasiumi medaliga lõpetajatest. |
Juuni |
Medaliga lõpetajate arv, pidulik üritus |
Haridusteenistus |
6.2 |
Haridusasutuste ja lapsevanemate nõustamine hariduskorralduslikes küsimustes, probleemide lahendamine. Консультирование родителей и педагогов по вопросам образования, разрешение проблем. |
Pidev |
Probleemide lahendamine, vastuste vormistamine |
Haridusteenistus, koolide ja lasteaedade direktorid |
6.2.1 |
Nõustamine riiklike õppekavade küsimustes. Tunnijaotusplaanide analüüsimine. Консультирование по вопросам государственных учебных программ. Анализ плана распределения часов |
Õppeaasta jooksul |
Tunnijaotusplaanide analüüsimine toimub septembris-oktoobris |
Haridusteenistus |
6.2.3 |
Nõustamine koolide ja lasteaedade personali täiendusõppe küsimustes. Консультирование по вопросам дополнительного обучения персонала, работающего в школах и садах. |
Õppeaasta jooksul |
Teabe edastamine; koolitusvajadustest info kogumine. Koostöö Narva kolledži ja HARNOga. |
Haridusteenistus, koolide ja lasteaedade direktorid |
6.2.4 |
Nõustamine asutuse sisehindamise korraldamise ja arengukava koostamise küsimustes. Консультирование по вопросам проведения внутреннего оценивания и составления программы развития учреждения. |
Arengukavade aruannete esitamine 1.veebruariks |
Koolide arengukavade kinnitamine; lasteaedade arengukavade kehtestamine |
Haridusteenistus, koolide ja lasteaedade direktorid |
6.2.5 |
Nõustamine pedagoogide atesteerimise küsimustes. Консультирование по вопросам аттестации педагогов. |
Vajaduspõhine |
Haridusteenistus, lasteaiad |
|
6.2.6 |
Nõustamine seoses muudatustega õigusaktides (eeskätt põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses ja koolieelse lasteasutuse seaduses). Консультирование в связи с изменениями в правовых актах (прежде всего в «Законе об основной школе и гимназии» и в «Законе о детском дошкольном учреждении»). |
Vajadusel |
Infotunnid koolijuhtidele, lasteaedade direktoritele |
Haridusteenistus |
6.2.7 |
Nõustamine lasteaiarühmade komplekteerimise küsimustes. Консультирование по вопросам комплектования групп. |
September |
Individuaalses korras |
Haridusteenistus, lasteaiadirektorid |
6.2.8 |
Lasteaedade metoodiliste ühingute ja töörühmade juhatajate, liikmete nõupidamiste läbiviimine. Проведение совещаний рабочих групп, членов и руководителей методических объединений детских садов. |
Õppeaasta jooksul |
Metoodiliste ühingute tööplaanid ja ürituste plaan |
Haridusteenistus, metoodiliste ühingute juhatajad |
6.2.9 |
Kultuuriosakonna poolt loodud temaatiliste töörühmade tegevuse koordineerimine, koosolekute korraldamine. Координирование работы созданных Отделом культуры тематических рабочих групп, проведение собраний. |
Vajadusel |
2021.a august – 2022.a märts MHSi arengukava töörühma koordineerimine |
Haridusteenistus, töörühmad |
6.2.10 |
Nõustamine õppeprotsessi turvalisuse küsimustes (koostöös Päästekeskuse, PPA-ga jt). Консультирование по вопросам обеспечения безопасности учебного процесса. |
Oktoober-november |
Tuleohutuse infotund koolidele, lasteaedadele |
|
6.2.10.1 |
Terviseameti, Sotsiaalabiameti jt esindajatega kohtumiste korraldamine. Организация встреч с представителями социального департамента, Департамента здоровья и др. Koostöös Terviseametiga operatiivne nõustamine nakkusohu tõkestamise küsimustes |
Vajaduspõhiselt |
Haridusteenistus, koolide ja lasteaedade direktorid |
|
6.2.10.2 |
Koolide ja lasteaedade nõustamine ettekirjutuste täitmise küsimustes. Консультирование школ и детских садов по вопросам выполнения предписаний. |
Vajadusel |
Eesmärgiks on ettekirjutuste ennetamine ja asutuste hoonete nõuetele vastavus |
Haridusteenistus koostöös vastavate ametite ja osakondadega |
6.2.10.3 |
Lasteaedade riskianalüüside aruannete kokkuvõtete alusel ülevaate koostamine. Обзор по итогам отчетов анализа рисков в детских садах.
|
Oktoober 2021 |
Lasteaiad esitavad kokkuvõtted 30.septembriks. |
Haridusteenistus, lasteaiad |
6.2.11 |
Nõustamine HEV-laste õppe- ja kasvatustegevuse korraldamise osas. |
Õppeaasta jooksul |
Koostöös Rajaleidjaga |
Haridusteenistus, koolid, lasteaiad |
6.3 |
Haridusasutuste juhtide nõupidamiste korraldamine. Koolijuhtide ja lasteaiadirektorite täiendusõppe korraldamine |
Nõupidamised kord kuus. Lasteaiadirektorite koolitus sügisel ja kevadel. Koolijuhtide koolitus sügisel ja kevadel. |
2021/22.õa temaatiline valdkond on toimiv kontaktõpe nakkusohu tõkestamise tingimustes, koolipere vaimne tervis |
Haridusteenistus, koolijuhid, lasteaiadirektorid |
7. |
Hariduslike erivajadustega laste õppe koordineerimine |
|
|
|
7.1 |
Narva koolide tugispetsialistide töörühma koordineerimine |
Õppeaasta jooksul |
Vastavalt tugispetsialistide töörühma tegevuskavale |
Haridusteenistus, töörühm |
7.2 |
E-kooli murelaste mooduli haldamine |
Õppeaasta jooksul |
Koostöös koolide, Narva Sotsiaalabiametiga |
Haridusteenistus, koolid |
7.3 |
Kuisamist ennetavate programmide ellurakendamine haridusasutustele. Programmides osalemine. |
Õppeaasta jooksul |
Koostööd Lastekaitseliiduga, Kiusamisvaba kooliga jt. |
Haridusteenistus, koolid, lasteaiad |
8. |
Keeleõppe arendamine koolides ja lasteaedades |
|||
8.1 |
Keelekümblusrühmade avamine lasteaedades. Eesti keele õppe pilootprojektis osalemine. Keelekümblusklasside avamine koolides. Открытие групп языкового погружения в детских садах. Открытие классов языкового погружения в школах. |
Vajadusel, juhindudes asutuse võimalustest ja vanemate soovist |
Haridusteenistus, koolide ja lasteaedade direktorid. Pilootprojekti lasteaiad. |
|
8.2 |
LAK-õppe üleriigilise nädala jooksul toimuvatel üritustel osalemine; ürituste korraldamine. „LAK-õppe tegija“ tunnustamine. Участие в мероприятиях недели интегрированного предметного и языкового обучения; организация мероприятий. Чествование «LAK-õppe tegija». |
Aprilli viimane nädal |
Koostöös Narva kolledžiga ja Innove keelekümbluskeskusega |
Haridusteenistus, koolid, lasteaiad |
8.3 |
Emakeelepäeva spontaanse kõne võistluste korraldamisest osavõtt. Участие в организации конкурса спонтанной речи. |
Märts |
Koostöös Narva kolledžiga |
Haridusteenistus, koolid |
8.4 |
Koostöö Narva eesti keele majaga (eesti keeles õpetavate õpetajate praktiline häälduskoolitus jt). |
Pidev |
Koostöös eesti keele maja ja INSAga. |
Lasteaiad, koolid, haridusteenistus, eesti keele maja |
9 |
Tunnustamine ja motiveerimine; haridustöötajate tunnustamine, tunnustusürituste läbiviimine. Поощрение и мотивирование; чествование работников образования, проведение мероприятий. |
|||
9.1 |
Õppeaasta pidulik avamine. Торжественное открытие учебного года. |
Koolijuhtide koosolek 24.08.2021. Õppeaasta alguse pidulikud üritused koolides 1. septembril. |
Direktorite koosolekul: õppeaasta tulemused ja plaanid järgmiseks perioodiks. |
Haridusteenistus, koolide ja lasteaedade direktorid |
9.2 |
“Aasta õpetaja” konkursi korraldamine. Подготовка и проведение конкурса «Aasta õpetaja» |
Pidulik tseremoonia 1.10.2021 |
Linnakonkurss |
Haridusteenistus, koolid ja lasteaiad |
9.3 |
Osavõtt haridusasutuste töötajate riiklikust konkursist „Eestimaa õpib ja tänab“. Участие в государственном конкурсе поощрения работников образовательных учреждений. „Eestimaa õpib ja tänab“. |
Aprill-mai |
Riikliku konkursi piirkonnavoor |
Haridusteenistus, konkursikomisjon |
9.4 |
«LAK-õppe tegija» tunnustamine LAK-õppe nädala raames. Чествование «LAK-õppe tegija» в рамках недели интегрированного языкового и предметного обучения. |
Aprill |
Haridusteenistus, koolid ja lasteaiad |
|
9.5 |
Aineolümpiaadide võitjate juhendajate tunnustamine. Чествование учителей-руководителей учащихся, завоевавших призовые места на предметных олимпиадах |
2022.a mai lõpp – juuni algus |
Vastavalt kehtivale korrale |
Haridusteenistus |